Udstillingsbetingelser

 

Alle Vævekredsens medlemmer opfordres til at deltage i udstillingen, som vi afholder hvert andet år.

Det er altid spændende at få respons på det man går og laver, og det er en udfordring at færdiggøre noget til en bestemt tid.

Alle Vævekredsens medlemmer opfordres ligeledes til at melde sig til vagter i butikken, cafe og udstillingen.

Formålet med Vævekredsens udstilling er klar: - Vi vil gerne vise vores omgivelser, at vi er til og hvad vi kan.

Det åbner også mulighed for nye medlemmer.

 

 
Deltagelse i udstillingen: 

  •  Alle, som er medlem af Midtsjællands Vævekreds, kan deltage.
    
  •  Udstillingen er ikke censureret.
    
  •  Du er garanteret ophængning/udstilling af mindst et værk. Der må gerne indsendes flere, men udstillingsudvalget beslutter suverænt hvad og hvor meget, der udstilles.
    
  •  Man kan ønske men ikke kræve, at ens arbejde hænges op eller lægges frem på en bestemt måde.
    
  •  Det er alene udstillingsudvalgets beslutning, således at vores udstilling fremtræder som en helhed. 
     
  •  Det er et krav, at tingene er tekstile, dvs. man kan væve, sy, strikke, lave patchwork, brodere osv. Forskellige fletteteknikker i papir, pil og kombinationer heraf ligger så tæt på det tekstile håndværk, at det også accepteres.
    
  •  Der betales 10 % i afgift til Vævekredsen af alt, hvad der sælges på udstillingen.
    
  •  En solgt vare må ikke fjernes fra udstillingen, før denne er slut. Dette præciseres, da det er vigtigt for udstillingens helhed.
    
  •  Ting, der udstilles, skal helst være til salg.  
    
  •  Ting, der ikke afleveres til den aftalte tid, vil ikke komme med på udstillingen.                                                                
 
 
Deltagelse i butikken: 

 
• Det er ikke et krav, at ting til butikken skal være tekstile, kun er juleting bandlyst.
 
• Det er altså i orden at sælge fx hjemmeslynget honning, håndstøbte lys, smykker osv., men alt skal være noget du selv har lavet!!
 
• Alt, hvad der lægges i butikken, skal være tydeligt mærket med initialer/navn og pris.
 
• Det forventes, at de, som har ting til salg i butikken, påtager sig at tage nogle vagter i udstillingsperioden.
 
• Der skal betales 10 % i afgift til Vævekredsen af alt, hvad der sælges i butikken.
 
• Ting, der ikke er afleveret til tiden eller som ikke er ordentligt mærket, vil ikke blive accepteret.  
 
 
Aflevering/afhentning til udstillingen:
 
 
• Der kan afleveres ting til udstillingen og butikken 
       - på vores kommende medlemsaften  onsdag d. 31.8.16 eller
       - Onsdag d. 21.9.16 i vores lokaler i Borup i tidsrummet 13-19 eller
       - Torsdag d. 22.9.16 i Domus Felix i tidsrummet 9-10. Dette er sidste chance for aflevering.
 
• Der udfyldes en mærkeseddel til hver ting, som ønskes udstillet. Denne sættes godt fast på tingen.  
 
Desuden sendes disse oplysninger senest onsdag d. 14.9.16 elektronisk til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Det letter arbejdet med kataloget betydeligt!
 
• De udstillede arbejder skal afhentes i udstillingslokalet, når udstillingen lukker, hvis der ikke er truffet anden aftale med Lis T eller Karin T.  Lis Teglbjærg og Karin Tobiasen har det overordnede ansvar for udstillingen.
 
• Har du spørgsmål angående udstillingen, kan du ringe til Lis T eller Karin.
 
 
Aflevering til butikken:
 
• Ting til butikken afleveres samtidigt med ting til udstillingen. Eva Kirkø og Annette Møller Pedersen har ansvaret for butikken.
 
 
Pasning af udstilling, café og butik:
 
• Der udarbejdes en vejledning, så alle ved, hvordan de skal forholde sig, når der handles i udstilling og butik. Det er vigtigt, at vejledningen følges, da det så bliver det meget lettere og hurtigere for vores kasserer at gøre regnskabet op, når udstillingen er slut.
 
Karin T udarbejder vagtskemaer.  
 
• De, som har meldt sig til at have vagt i udstilling, butik eller café, vil nogle dage inden udstillingen få et vagtskema tilsendt.
 
• Har du spørgsmål angående vagtskemaet, kan du ringe til Karin.
 
 
Telefonnumre: 
  
• Karin Tobiasen: 30 23 67 83
• Eva Kirkø: 40 36 78 25
• Lis Teglbjærg: 30 20 46 23
• Annette Møller P: 26 80 65 21
• Annette Hessing: 40 94 56 38